19 Kasım 2012 Pazartesi

Mutfakta deneysel çalışmalar- Yalancı lazanya..

Mutfaktan hiç çıkmayan bir annem olduğu için ara sıra, bazı bazı, "canım isterse" haftasonları yemek denemelerim olurdu...
Tarhana çorbası hariç en basit (mercimek, ezogelin, yayla vs ) çorbaları bile yapmamıştım daha önce. Yeni düdüklümde ilk defa zeytinyağlı taze fasulye yaptım mesela:) Annemin zeytinyağlı fasulyesi süper olur, anneme telefon edip bişeyler sordum, babam arkadan "fasulye mi yapacakmış? fasulyeye yazık:)" dedi daha da gaza geldim :)) aklımda kalan birkaç püf noktasıyla benzer bişey yapmaya çalıştım ama hala elimin tuz ayarı yok :D
Babama da tatsın diye götürdüm onayı aldım (artık hevesim kırılmasın diye miydi bilemicem :P )

--------------------------------------

Yemek yapmak değil de ne yemek yapacağını düşünmek o kadar zormuş ki.. Hele bir de en sevdiği yiyecek içecek "farketmez" olan biri varsa karşınızda (tamam tamam blogtan laf çarpmayacağım, gerçi farketmez nasıl olsa okumuyo :P  ) 

Gelelim tarifimize...
Gündüz kafaya koydum lazanya yapayım diye, internetten tarifler buldum, videolar izledim amaaa 3-4 market gezdim lazanya yok....Migrostan umutluydum orda bile yoktu(1 hafta sonra baktım gelmiş:) aldım ama daha yapamadım )
Eve geldim  lazanya hamuru yoksa patatesim var hııh dedim , 
beşamel sosumu harcımı hazırladım :) Yalancı lazanya yaptım
Fırınlanmış halini siz hayal edin artık :) 
Bugün çok mu çenem düştü ne? :)

7 yorum:

Unknown dedi ki...

Ellerinize saglik degisik cok güzel görünüyor afiyetler olsun.

biyasimadahagirdim dedi ki...

;) teşekkürler

Unknown dedi ki...

Çok canım çekti ya hu, harika gözüküyor canım.Ellerine sağlık canım..

Adsız dedi ki...

bencede guzel olmustur hem soyle dusunmek lazim turkiyede kac kisi kalkipta ailesine yalanci olsada lazanya pisirebiliyorki :)

Adsız dedi ki...

kıyamam yeni teyzenden isteseydin verirdim bende çok aradım a-101 de buldum bi daha lazanya diye başımın etini yeme die 2 paket aldı enişten.ama seninkide çok tatlı gözüküyo ellerine sağlık mutfakta çareler tükenmez (şimdi beni tanıdım mı:))adsız çok gevezelik yptım:(

semforever dedi ki...

ben lazanya bulamayınca kalın spagetti ile yapıyorum yada kalem makarna ile çok da güzel oluyor tavsiye ederim :d

semforever-semforever.blogspot.com

biyasimadahagirdim dedi ki...

zel; teşekkür ederim;)

merve; dimi ama :)

adsız teyzem; dia, migros, bim, şok sırayla gezdim a 101 e gitmeye halim kalmamıştı o gün :) adsız madsız her zaman beklerim ;)

semforever; evet o da aklıma geldi ama makarna haşlamak zor geldi o hayalkırıklığı ile :) eminim lazanyayı aratmıyordur sadece şekil farklı ne de olsa;)