25 Kasım 2011 Cuma

(Günün)² - Çiçek içinde çiçek

Daha önce babaannemin çiçeğinin fotoğrafını eklemiştim (adını bilmiyorum demiştim ya hala bilmiyorum :)bilen var mı? )
Annem de o çiçekten çıkan bir kökü almış dikmiş.. (aralarındaki çiçek çekişmesinden de bahsetmiştim:))  )

Neyse bir gün bi baktım çiçeğin üstünde yeşil yeşil filizler var..  Filizler açıldıkça bir baktım "aaa içinden bi daha çiçek çıkıyor" :)
Hatta bazılarından iç içe 3 çiçek çıkıyor, matruşka gibi :)) aa buldum , çiçeğin ismini bilen yoksa bundan sonra matruşka diyeceğim :)))
--------------
Böyle narin göründüğüne bakmayın, oldukça dikenli bir gövdesi var... Eee ne demişler "matruşkayı seven dikenine katlanır " :P

Abla no:1'e Not: Bu sefer tek fotoğraf değil :)) haftasonu idare eder misin bu yazıyla :))))))

32 yorum:

Unknown dedi ki...

ilginç bir çiçekmiş..ama çok tatlı :)

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

çok güzelmiş mum çiçeği gibide yaprakları kalın neymiş adı merak ettim. tam bir foto varmı bana mail atarmısın sorabileceğim bir kızımız var.sevgiler

resimli günlük dedi ki...

Ne kadar güzel bir çiçekmiş,hayran kaldım.İsmi de tam uymuş :)
özlem

biyasimadahagirdim dedi ki...

gül/inn; ve dikenli:)

örgüçantam; fotoğraflara bakayım, varsa atarım hemen yoksa yarın çekip gönderirim;) bizdeki 25-30 cm boyunda, boyu ağaç gibi kocaman oluyor büyüyünce, hem de nazlı,kaprisli bi çiçek değil ;)

resimli günlük; yazıyı yazarken birden klavyeden çıktı adı :)

postlara doymayan abla no:1 ;P dedi ki...

idare edemem kardeş:))

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Çok güzelmiş bu çiçek, çok ilginç... Güle güle büyüt:)

xcelis dedi ki...

ayyy rengi çok güzelmiş ya ne ilginç bi çiçek ilk defa görüyorum keşke yardımcı olabilseydim :(
matruşka cuk oturmuş
hayırlı cumalar iyi haftasonları

biyasimadahagirdim dedi ki...

marifetli peri; ;) teşekkür ederiz

xcelis; ;) hayırlı cumalar

biyasimadahagirdim dedi ki...

posta doymayan abla no:1 ; sen ne ara yorum yazdın öyle, benim pc den kendi yorumunu kendin onayladın demek :)

Ponti dedi ki...

Çok şirin bir çiçekmiş. Sondan bir önceki fotoğraf da harika :)

http://pontinintakilari.blogspot.com/

Elifinelizi dedi ki...

hataırladım hatırladım bu çekişmeyii :D
ya inanmıyorum ne güzel bişi maşallah
tam diyordum benimde olsaydı keşke sonra bir baktım 2 ay önce ektiğim çiçekk yaşasınnn ama çok küçük açmadı halaa :(
ama artık umudum varr

=))) dedi ki...

ben adını biliyorum bizim evdede var ço güzel bir çiçek değilmi:)adı narçiçeği =)))

вєуαz ℓαℓє dedi ki...

merhabalar..
uzun zaman önce bizim evde de vardı,görmek çok hoşuma gitti,
başka ismi varmı bilmiyorum ama biz elmas iğne olarak biliyoruz...

biyasimadahagirdim dedi ki...

Derya Özbey; teşekkürler;)

elifinelizi; açar merak etme;) çiçeklerini izlemesi çok keyifli, devamlı pıtır pıtır açıyor :)

adsız; evet çok güzel;) googledan narçiçeği diye arayınca gerçek narçiçekleri çıkıyor, rengi narçiçeği gibi gerçekten..

beyaz lale; elmas iğnesi hmm o da olabilir, çünkü dikenleri iğne gibi :) google da "elmas iğnesi" diye arayınca da elmas broşlar çıkıyor:)

Adsız dedi ki...

Alem :
Plantae

Bölüm :
Kapalı Tohumlu
Sınıf :
Çift Çenekli
Takım :
Euphorbiales

Familya :
Euphorbiaceae

Cins :
Euphorbia

Tür :
Euphorbia milii Des Moul.


araştırmayı öğrenmenizi tavsiye ederim :)

Adsız dedi ki...

Türkçe Adı :
Dikenli Taç

Sinonim Adı :
Euphorbia splendens var. milii

İngilizce Adı :
Crown of thorns, Christ plant, Siamese lucky plant

dipnot : ayrıca ;çiçeğine "gelin",yaprağa "damat",dikene de "kaynana" benzetmesi yapılır ;)

biyasimadahagirdim dedi ki...

Adsız 1 ; çok teşekkür ederim, nasıl arayacağımı bilsem arardım ama dikenli, iki yapraklı çiçeği olan ev bitkisi deyince bişey çıkmıyor google da :)))

Adsız 2; dikenli taç yerine matruşka daha iyiydi sanki :) teşekkür ederim , çiçeğin bakımını araştırabileceğim sayenizde;) gelin damat kaynana benzetmesi de güzelmiş:)

adsız yorum yollayıp hinlik yapan abla no:1 ;P dedi ki...

önce blogdaki foto kopyalanıp "google görseller"e sürüklenir ;P aynı çiçekten biiisürü foto ile karşılaşılır :)) sonra onlar kopyalanıp, "bilgisayar kurdu" , "google arama ustası" becerikli,marifetli kardeşin bloguna yorum olarak yapıştırılır :)) kırk yılın başı kardeşinin bilemediği bişeyi bulmanın verdiği keyifle -"bakalım yayınlayacak mı bu ukala yorumları"diye düşünerek ;)) merakla beklenir :))

ödül olarak da hergün en an 1 blog yazısı muhakkak(!) beklenir :))))))

biyasimadahagirdim dedi ki...

sanki anlamadım sen olduğunu :) çatlak:) o resimle arama olayına daha alışamadım ben yaa:) blogtan sormak daha kolay geldi :D
(buradan çıkan sonuç; ukala da olsa bütün yorumlar yayınlanır:P )
Ödül işini düşünmem lazım :)

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Abla no:1, az kalsın ben size çok fena laflar edecektim ki tuttum kendimi:) ByDg'min de sabrına hayran kaldığımı belirteyim. Cevaplarını okurken, "ne güzel cevap vermiş" diye geçirdim içimden. Boşuna sevmemişim onu...
Bütün ablalara selamlar:)

abla no:1 dedi ki...

anladığını sanmıyordum :)) aklına gelmiş olabilir ama nasıl emin olabilirsin ki :)).....
ayrıca ablana "çatlak" deyip yeğenlerine örnek(!) olduğun için teşekkürler kardiş ;)

biyasimadahagirdim dedi ki...

marifetli perim; :) sadece burada sabrımı zorlasa iyi :)

abla no:1 ; tabiki emin olamazdım ama salı-cuma küçük bir "araştırma" yeterdi :P ayrıca ben kiim örnek olmak kim, o işi anne babasına bırakıyorum ;)

abla no:1 dedi ki...

marifetli peri ilahiiii :)))))))))))))))))(sesli güldüm ) akşam akşam güldürdün beni herkes şaşırdı :)))

benim sabırlı kardeşiiiimm bitanedir o :) ...

biyasimadahagirdim dedi ki...

:)))
bitane haa tabi tabi..

Adsız dedi ki...

arkadaşlar bana bu çiçeğe benzer bi çiçek hediye geldi ancak gövde ve yapraklar var ama çiçekler yok üstüde. boyu 2 metre çok güzel ama ben buna nasıl bakacağım bana yardımcı olurmusunuz. detaylı yazarsanız sevinirim

biyasimadahagirdim dedi ki...

merhaba,
ben adını bile yeni öğrendim çiçeğin :) kusura bakmayın yardımcı olamayacağım.. bizimki daha 1 karışken hemen çiçek vermeye başladı, belki cinsi değişiktir :S

bir akrabamız sevdiği bir çiçeğinden vermişti bize her mevsim açan çiçek bizde hiç açmamıştı:S nedendir bilmiyorum..

tavsiyem, çiçek bakımı ile ilgili çok güzel forumlar var. sorunu çiçeğin fotoğrafıyla beraber orada paylaşırsanız mutlaka bilen biri çıkacaktır ;)
selamlar...

Adsız dedi ki...

ben cam güzeli diye biliyorum adını.yalnız bu çiçeğin alt kısımlardaki yapraklarını koparıcaksınız.o zaman daha güzel büyüdüğünü duydum.ben öyle yaptım.7-8 yaprak kaldı sadece bide kenarlarından patlayan yavruları.

biyasimadahagirdim dedi ki...

bakımını araştırmadım, keyfi iyi şimdilik :) babannemin çiçeğinin dediğiniz gibi alt yaprakları kendiliğinden dökülmüş sadece tepesinde yaprakları kalmış, büyürken kendiliğinden de mi dökülüyor acaba :S

Adsız dedi ki...

merhaba cnm...
aynı çiçekten bende de var sağolsun annem vermişti,bakımı iyi yapıldığında ve gerekli şekilde sulandığında eee sevgi de işin içine girince öyle güzel oluyor ki..benim çiçeğim de yaklaşık 50 cm civarında ve üzerinde o kdr çok çiçeği var ki dediğiniz gibi de çiçek içinde çiçek :) insan gördükçe çok daha mutlu oluyor :) inş sizinde çiçekleriniz en az bnmkikdr büyür ve size göz kırpar o güzelim çiçekleriyle...ha bu arada yukarıda arkadaş da söylemiş ama çiçeğimizin bilimsel adı dikenli taç hakkında bilgi alak isterseniz google dan bilgi edinebilirsiniz arkadaşlar..
herkese hayırlı günler :)

biyasimadahagirdim dedi ki...

merhaba, çiçek sever insan nasıl belli oluyor:) yazıyı ekleyeli neredeyse 1 sene olmuş aylardır hiç çiçeği eksik olmadı üstünden maşallah :D annem benim için de bir kök ayırmıştı iyi ki hatırlattın onu evime götüreyim cuma günü :)
selamlar..

Adsız dedi ki...

Bende de var bu güzellikten dikenli taç ile beraber isa çalısı olarak da geçiyor :) bazıları isa çalısı dediğinde anlıyor bazıları da dikenli taç :) Uzun ömürlü olsun inşallah :)
doguincisi.blogspot.com

biyasimadahagirdim dedi ki...

yazıyı 1 sene önce yazmışım çiçeğimiz hala sağlıklı boyu 2 katına çıktı ;) hatta dibinden yavruları çıkıyor annem onları bizim için ayırıp büyütüyor yakında evime götürücem :D

selamlar